שימושי המעצור בהחלקה אומנותית

ישנם מגוון של סוגי מעצורים לגלגליות במקצוע ההחלקה אמנותית, לכל סוג כמובן יש את הנתונים והיעוד המקצועי שלו, כמו גם את השימושים, הכיוון, והמטרות כפי שניתן לקרוא וללמוד מהתמונה.

אז בעצם בכל גלגילית שנועדה להחלקה אומנותית קיים מקדימה מעצור. כדי להשתמש בו לעצירה בהחלקה קדימה, יש לשים רגל אחת מאחורי הגוף וללחוץ על המעצור. אפשרות נוספת לעצירה היא בהחלקה לאחור – לוחצים על 2 המעצורים בו זמנית.

למרות שמו, המעצור לא נועד רק לעצירה. המעצור אמור לדמות את החלק הקדמי של מחליקיים (של קרח) שבהם סכין משוננת, בה משתמשים לביצוע קפיצות, לנחיתות ולביצוע סיבובים. בהחלקה אומנותית על גלגיליות משתמשים במעצור לביצוע קפיצות, כמו Toe loop. בקפיצות אלו מניפים את הרגל ונועצים את המעצור במשטח ההחלקה על מנת לקפוץ גבוה.

Inline figure skates

חוץ מרולר בליידס וגלגיליות, קיים סוג נוסף שנקרא Inline figure skates. זה סוג של גלגילית שבה הגלגלים הם בטור (3-4 גלגלים) כמו ברולר בליידס ומקדימה יש מעצור כמו בגלגיליות. המרכב של ה-Inline figure skates הוא בצורה מעט קשתית שמדמה את צורת המחליקיים של הקרח. בשונה מביצוע תרגילי החלקה אומנותית על גלגיליות, על Inline figure skates מותר להשתמש במעצור בעת נחיתה לאחר קפיצות ומותר לבצע קפיצות מסוימות תוך שימוש במעצור (בזמן שעל גלגיליות אסור). בנוסף לכך, עם Inline figure skates משתמשים במעצור בזמן סיבובים.

השארת תגובה