איך עוזרים לילדים להתמיד בחוג?

הורים שמגיעים עם הילד לחוג החלקה אומנותית על גלגיליות מרגישים צורך לעשות משהו כדי לעזור לו להשתפר ולהצליח להחליק טוב. הבעיה היא שהורים שבעצמם אינם מחליקים על גלגיליות לא יודעים לתת עצות נכונות לגבי החלקה. אז מה כדאי לעשות ומה לא כדאי לעשות בתור הורים לילדים שמתחילים להחליק על גלגיליות.

תחילת החוג

הרבה הורים נוטים לתת יד לילד בפעמים הראשונות שהוא מחליק על גלגיליות. להחזיק יד לילד לא מקדם אותו, אלא מעכב אותו. הבעיה הראשונה בהחזקת יד לילד היא שהורים לעתים מחזיקים את הילד ביד וגוררים אותו קדימה או מקימים אותו כך בכוח מהרצפה. זו לא החלקה טבעית ובטח שלא החלקה נכונה. הבעיה השנייה היא שהילד מפתח תלות בהורה שמחזיק לו את היד. אם הוא התרגל להחליק כשמחזיקים לו את היד כל הזמן הוא יפחד יותר לעזוב ולהתחיל להחליק לבד. מה שמומלץ לעשות בפעם הראשונה הוא לעזור לילד להגיע מהספסל אל מגרש ההחלקה ולא להחזיק לו את היד יותר מדקה. צריך לשחרר.

חיזוקים חיוביים

דבר נוסף שהורים עושים כדי לעזור לילד שלהם להחליק הוא להעיר הערות. הם נותנים לילד "טיפים", אבל הם לא יודעים להחליק, לכן כדאי להשאיר את מתן העצות למדריכים בחוג. לרוב ההערות שהורים זורקים לילדים מהצד הן שליליות. אומרים לילד שהוא צריך לעשות כך או כך והוא לא עושה טוב. הכוונה היא טובה, אבל ההערות האלה לא עוזרות לילד. אם אתם רוצים שהילד שלכם יצליח להחליק טוב על גלגיליות, אתם יכולים להגיד לו מה הוא עושה טוב. למשל, להעיר לו על כך שהוא מקשיב למורה ומתרגל יפה את מה שהסבירה.

השארת תגובה